Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
    Ти опитай да разбереш физиката първо
    Извинявай много,но ти казах две прости приказки с пример и ти не вдяна. Сега колегите ти го обясняват другояче,пак греда. Остави я моята физика аз не чета в гугъл преди всеки пост
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • Винаги съм се чудел как пътуваше DeLorean, вече знам, от джантите е било всичко.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
        Извинявай много,но ти казах две прости приказки с пример и ти не вдяна. Сега колегите ти го обясняват другояче,пак греда. Остави я моята физика аз не чета в гугъл преди всеки пост
        Чети, чети, необходимо ти е

        Като се връщаш на простите примери, защо не ми отговори, коя гума(колело) ще ти е по-лесно да завъртиш и спреш с ръка? На 159ката или на велосипеда? Пробвай и виж
        156 2.0TS

        Comment


        • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение

          Факта е че по-леките колела спират и ускоряват по-добре.
          Този факт не го отричам. Така е.
          Точно толкова, колкото и ти ще се измориш повече ако си изпуснеш ключовете на земята и ти се наложи да ги вдигнеш, ама пък то си взел и си набутал в джоба едно пакетче дражета с дъвки Орбит.
          Факт от чисто физична гледна точка.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • Форумите са свободни, всеки може да влезе и да прочете, колко пишман гъзари има, дето са минали от 15ки/16ки на 18ки и после се оплакват че колата не върви, вдига разхода, не спира както преди и т.н...

            Има ли нужда да ви вадя цитати пак? Всички сме чели такива коментари.
            Та явно се усеща, не е като пакетче дъвки.
            156 2.0TS

            Comment


            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
              Форумите са свободни, всеки може да влезе и да прочете, колко пишман гъзари има, дето са минали от 15ки/16ки на 18ки и после се оплакват че колата не върви, вдига разхода, не спира както преди и т.н...

              Има ли нужда да ви вадя цитати пак? Всички сме чели такива коментари.
              Та явно се усеща, не е като пакетче дъвки.
              Спри да четеш и цитираш...сподели твоя опит
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • Аз винаги съм се придържал към фабричния размер джанти, няма как да споделя как се чувстват 18ки на 156. Щом от завода не са предлагали, значи не са за моята кола

                Но пък си откачих ремъка на балансиращите валове на твинспарка. Не знам колко точно тежат, към 3-4 кила, но колата върви осезаемо по-добре и набира по-пъргаво.

                Нали уж е много незначително - 3-4 кила на 1300кг кола няма да се усетят, по логиката на колегата по-горе. Е усещат се.
                Last edited by dhtj; d.m.y г., 23:16.
                156 2.0TS

                Comment


                • Ебати....попитам нещо в някоя тема и стане пукница, четири страници джанти и гуми...)....ще взема, да се взема на сериозно....))
                  За джантите само да вметна....газарията изисква жертви...)
                  По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                  https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                  Comment


                  • Eто ви още два практически теста, този път на дино. По-точно от това няма накъде да идем.

                    https://www.corvetteforum.com/forums...-the-dyno.html
                    Combo 1: Stock 17" Z06 Wheel with stock 265/40-17 = 43 lbs
                    Combo 2: Chrome Z07 Wheel with Nitto 555R Drag Radials 305/35-18 = 59.5 lbs

                    We dynoed Combo 1 first (Stock 17"). The best pull was 421 rwhp and 395 rwtq.
                    Next we dynoed Combo 2 (18" Z07). The best pull was 409 rwhp and 386 rwtq.

                    So, the 33 lbs extra weight on the rear hubs robbed 12 rwhp and 9 rwtq. Some quick calculations reveals that, in this test, .36 rwhp was lost per extra pound of unsprung weight. I guess an easier to remember "rule of thumb" could be, "For each 3 lbs extra unsprung weight, you will lose 1 rwhp."

                    https://mbworld.org/forums/c63-amg-w...orsepower.html
                    Results:
                    1. (Blue curve) Factory wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 68 lbs combined per rear wheel. – Max hp: 371 hp, Max Torque: 375 ftlbs - (Baseline)
                    2. (Red curve) Aftermarket wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 72 lbs combined per rear wheel – Max hp: 369 hp, Max Torque: 373 ftlbs - (A [-] loss of 2 hp and 2 ftlbs)
                    3. (Green curve) HRE wheels: 20”x11.0” with Nitto 315/35-20 tires weighing 60 lbs combined per rear wheel – Max hp: 380hp, Max Torque: 384 ftlbs - (A [+] gain of 8 hp and 9 ftlbs and that is running a 2” wider wheel/tire combo)

                    Conclusion:
                    The engine obviously still cranks out the same amount of hp and torque, the lighter HREs simply waste less of it before it gets to the ground. Also interesting to note is that the gains are not just peak gains, but gains across the entire rev range. If they had done a braking test, we would have seen similar results as the rotational inertia effects also have a significant effect on how much energy is used to stop the wheel/tire combo vs. stopping the car. We talk about these effects all the time and focus on designing lightweight wheels with low rotational inertia, but it isn’t every day that you get to see real hard data showing the true effects.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                      Ебати....попитам нещо в някоя тема и стане пукница, четири страници джанти и гуми...)....ще взема, да се взема на сериозно....))
                      За джантите само да вметна....газарията изисква жертви...)
                      Аааа, аз съм виновникът
                      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                        Eто ви още два практически теста, този път на дино. По-точно от това няма накъде да идем.

                        https://www.corvetteforum.com/forums...-the-dyno.html



                        https://mbworld.org/forums/c63-amg-w...orsepower.html
                        Правилно си казал. Уважавам мнението ти.
                        И сега, понеже говорим за спирачен път и енергията необходима за преодоляване и тази енергия да я отнесем към действителността при спиране, то нека вземем тези данни, като с най-голяма разлика:

                        2. (Red curve) Aftermarket wheels: 20”x9.0” with Pirelli 275/40-20 tires weighing 72 lbs combined per rear wheel – Max hp: 369 hp, Max Torque: 373 ftlbs - (A [-] loss of 2 hp and 2 ftlbs)
                        3. (Green curve) HRE wheels: 20”x11.0” with Nitto 315/35-20 tires weighing 60 lbs combined per rear wheel – Max hp: 380hp, Max Torque: 384 ftlbs - (A [+] gain of 8 hp and 9 ftlbs and that is running a 2” wider wheel/tire combo)
                        Значи имаме разлика от джантите изразяваща се в 8100 Джаула. До тук добре.

                        Взимам официалните данни за 159, с 1.9 двигател и виждам, че тази кола тежи 1535кг.
                        Ако засилиш тази кола със 100км/ч, то тя притежава 592207 Джаула енергия, която трябва да бъде спряна от спирачната система.
                        И сега най-интересната част, за да ти покажа отново колко си заблуден - за, да увеличим енергията на колата (592207 Джаула) с толкова енергия, с колкото допринасят джантите (8100) от твоя пример, което би афектирал спирачния път, това означава, че трябва да увеличим масата на твоята 159-ка до точно 1556кг.
                        Значи ако сложиш в багажника една торба с точно 21кг, това би се отразило точно толкова в спирачния път, колкото и преминаване към по-тежки джанти.
                        От друга страна същата маса, която не си натоварил, ама просто си увеличил скоростта на твоята 159-ка, това се изразява в разлика от около 0.3км/ч.

                        Аз съм твърдо убеден, че ти няма как да ми кажеш, че ще усетиш разлика в спирачния път ако разликата в скоростта на колата ти е 0.3км/ч.

                        И за това ти дадох примера с дъвките, ама явно си толкова заблуден и заровил главата, че отново бъркаш фундаментални неща, защото енергиите малко се различават при различните изменения на мастите и необходимата енергия, която трябва да "поемеш".
                        И за това ти казах по-рано, че ти самия говориш за различни видове маси, ама реално не знаеш какво съветваш и коментираш.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                          Аааа, аз съм виновникът
                          A разбра ли, защо си карам каляската с 16-ки....?
                          )
                          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Значи ако сложиш в багажника една торба с точно 21кг,
                            A такаа, значи излязох прав в крайна сметка
                            Че килата на гумите не са равни на килата в багажника.
                            Защото в случая става дума за разлика от 5.4 кг на джанта.
                            И са измерени загубите само на две от колелата, защото е дино на един мост.

                            Сега взимаш първоначалната постановка, предложена от undy, "от 16ки на 19ки с 10кг разлика на бройка" , смяташ загубите за 4 колела, а не за 2 и нещата май ще почнат да се усещат, а?
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Понеже виждам, че май не се сещаш, да ти дам още един жокер, който ще ползваш като аргумент в подкрепа на тезата си

                              Разликата в теглото на всяка джанта веднъж увеличава инерционният и въртящ момент и втори път, се сумира с общото тегло на колата и така увеличава общия инерционен момент (при праволинейното и движение).

                              Пример:

                              Ако приемем, че 16 цолова джанта тежи 7 кг а 19 цолова - 17, то:

                              1 - Разликата в кинетичната енергия (инерционния въртящ момент) общо в четирите колела ще е 10820 Джаула.

                              2 - Разликата в общата кинетична енергия на колата при движение със скорост 100 км/ч заради допълнителните 40 кг. ще е 15680 Джаула.

                              Или общо - 26500 J.

                              Демек, ако се движиш със скорост 100 км/ч и трябва да спреш за 5 секунди, спирачките ти ще трябва да отделят топлина с обща мощност от 5,3 kW (в повече от варианта със 16 - ките).

                              Иначе ако колата тежи 1,5 т. и се и трябва да спре от 100 за 5 секунди, спирачната система отделя топлина с мощност от 117,6 kW.

                              Демек - въпросното увеличение е под 5%.

                              Демек - съизмеримо ако не с пакетче дъвки в джоба, то с 2 - 3 бири в ръка
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:53.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • 10те кг. разлика ги дадох примерно за да смята колегата по-лесно. Никъде не видях 19ка тежаща с 10кг. повече от 16ка? 16ките са между 9 и 11кг. , 19 ката е 14,дори и с гумите не вярвам да има повече от 5 кила разлика.
                                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                                Comment

                                Working...
                                X